Vloženo 04.05.2012
V pátek 20. dubna 2012 se na naší škole konal celoškolní projekt DEN ZEMĚ. Připomněli jsme si tak Mezinárodní den Země, který připadá na 22. 4. i fakt, že Země je domovem nás všech a je potřeba ji chránit i pro budoucí generace.
V letošním roce byla hlavním tématem voda a les. Každý vyučující si sám zvolil z nabízených aktivit ty, které byly pro jeho žáky nejvhodnější. Žáci se zamysleli nad slovem voda a významem vody pro život člověka. Uvědomili si, na co se voda používá, kolik je jí potřeba a přemýšleli o možnostech šetření s vodou.
V osmém ročníku si vyzkoušeli některé pokusy s vodou, při kterých si uvědomili některé její vlastnosti a jejich využití, ale i důležitost zachování čistoty vody pro život.
Ti nejstarší se zamýšleli nad vztahem člověka k vodě a výsledkem byla úvaha na téma "Jak člověk ubližuje vodě a lesu". Jejich sloh máme možnost posoudit na výstavě v 1. patře nové budovy.
Během dne se všichni vypravili do přírody a navštívili naše nejbližší rybníky. 6. a 7. třída si došla na naučnou stezku věnovanou životu lesa a péči o něj u obce Hradčany.
Děti cestou sledovaly černé skládky, jejich místa a rozsah, vše pečlivě zdokumentovaly a i vyfotografovaly. Někteří sledovali trasu na mapě, malovali nákres rybníků, počítali obvod a obsah vodní plochy a plnili další úkoly. V lese zjišťovali, jak se člověk stará o les a na naučné tabuli si přečetli o využití lesa. Děti si všímaly také krás přírody, sbíraly vzorky rostlin, pozorovaly stromy a živočichy v lese, u rybníka i na vodě. Vše s chutí malovaly, určovaly a fotily. Někteří pak tvořili z fotografií prezentaci. V té je možné shlédnout různé rostliny (sasanky, violky, mechy, lišejníky, okřehek, orobinec...), živočichy (bruslařky, kachny, lysky, labutě...), velká mraveniště, po ránu se třpytící pavučiny, posedy, krmelce a krmítka, ale i nepořádek, který po sobě zanechali lidé.
Ve škole pak žáci některých tříd zkoumali vzorky vody z různých rybníků, porovnávali znečištění a pozorovali život pod mikroskopem. V závěru děti popisovaly své dojmy a shodly se na tom, že se jim nelíbí nepořádek, který za sebou v lese a u rybníků zanechává člověk, a především skládky v přírodě.
Ve škole se nyní postupně objevují výsledky výpravy a pozorování dětí, zpracované na nástěnkách.
Jindra Zahálková
10. 01. 2025
Program primární prevence (bezpečné klima – 3. část) – 7. ročník
Pondělí: Nevaříme
Úterý: Nevaříme
Středa: Státní svátek
Čtvrtek: Nevaříme
Pátek: Nevaříme
© 2007 - 2025 ZŠ Chlumčany, všechna práva vyhrazena.