Základní škola Chlumčany

Středa, 21. listopadu 2018

Albert

Výchovná poradkyně

Rodičům a jejich dětem nabízíme pomoc při řešení školních problémů.

Přijďte si, v průběhu školního roku, popovídat s výchovnou poradkyní p. uč. Říhovou.

Konzultační hodiny

  • úterý 07.30 - 07.45 h
  • středa 11.30 - 12.15 h
  • čtvrtek 12.30 - 13.15 h
  • po předchozí domluvě (osobní nebo telefonické) i kdykoliv mimo tyto hodiny

Informace k přijímacímu řízení

Plán práce výchovného poradce – školní rok 2018/2019

Srpen

  • kontrola vykazování žáků s poruchami učení a chování (zprávy PPP a SPC)
  • nástěnka výchovného poradenství - nástěnka k volbě povolání
  • stanovení konzultačních hodin

Září

  • seznámení s organizačními pokyny MŠMT pro školní rok 2018/2019
  • vypracování a doplnění evidence žáků se specifickými poruchami učení a chování a žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními, seznámení pedagogů s těmito žáky
  • zajištění vypracování individuálních vzdělávacích plánů a umístění asistentů pedagoga k žákům
  • zajištění vypracování plánů pedagogické podpory
  • seznámení s aktuálním zněním vyhlášek č.27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních,
  • vypracování přehledu žáků se specifickými poruchami učení a chování
  • upozornění žáků 8. a 9. ročníku na důležitost dobrého prospěchu pro výběr školy
  • první průzkum volby škol u žáků 9. ročníku
  • zjištění zájmu žáků 9. ročníku o testy profiorientace, domluvení termínu s PPP Plzeň-jih
  • informace od asistentů pedagoga

Říjen

  • projednat způsob hodnocení a klasifikace u žáků se specifickými poruchami učení
  • informovat žáky a jejich rodiče o činnosti PPP a SPC a o dalších poradenských službách v regionu (úřad práce, sociální péče, krizová centra,…)
  • zpracovat návrh na zařazení dětí s vadami řeči, resp. sluchu do logopedické péče
  • předávat žákům 9. ročníku informace ze středních škol a učilišť, doplňovat informace o „Dnech otevřených dveří“ na školách
  • předběžně zjistit zájem žáků o školy s uměleckým zaměřením (talentové zkoušky)
  • zkontaktovat žáky z nižších ročníků, kteří letos dokončí školní docházku
  • účast na pravidelném setkání výchovných poradců

Listopad

  • soustředit a odeslat přihlášky ke studiu v uměleckých školách
  • zpracovat informace významné pro volbu dalšího studia nebo pro jiné formy přípravy na povolání a předat je žákům, rodičům a pedagogickým pracovníkům
  • kontrola následných vyšetření žáků se specifickými poruchami učení a chování
  • podat návrhy na vyšetření žáků v PPP
  • náborové návštěvy pro žáky 9. třídy
  • žádosti o prodloužení školní docházky
  • vypracování testů „Profiorientace“
  • schůzka výchovného poradce s rodiči (v rámci informativních schůzek pro rodiče)

Prosinec

  • předávat žákům 9. ročníku informace ze středních škol a učilišť, doplňovat informace o „Dnech otevřených dveří“ na školách
  • druhý průzkum volby škol u žáků 9. ročníku
  • průzkum zájmu žáků 5. a 7. ročníků o studium na víceletých gymnáziích
  • konzultace pro žáky a rodiče zaměřené na volbu povolání (v případě zájmu)
  • pozvat žáky 9. ročníku k individuálním konzultacím o volbě povolání (v případě zájmu)
  • náborové návštěvy pro žáky 9. třídy

Leden

  • rozdání přihlášek a seznámení žáků 9. ročníku (příp. 5. a 7. ročníku) a žáků vycházejících z nižších ročníků se správným způsobem jejich vyplnění - 2 přihlášky
  • kontrola klasifikace žáků se specifickými poruchami učení a chování
  • kontrola plnění individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory
  • konzultace pro žáky a rodiče zaměřené na volbu povolání

Únor

  • doplnění evidence žáků se specifickými vývojovými poruchami
  • vydávání zápisových lístků rodičům vycházejících žáků
  • odevzdávání přihlášek ke studiu na SŠ a SOU a jejich kontrola
  • projednání způsobu hodnocení a klasifikace u žáků se specifickými poruchami učení a chování

Březen

  • podání návrhů na vyšetření žáků v PPP

Duben

  • evidovat žáky přijaté v prvním kole přijímacího řízení
  • poskytnout odbornou pomoc při odvolacích řízeních na SŠ a SOU
  • informovat nepřijaté žáky o volných místech na SŠ a SOU

Květen

  • evidovat žáky přijaté v druhém kole přijímacího řízení
  • zpracovat údaje o přijímacím řízení do SŠ a SOU

Červen

  • zpracovat vyhodnocení žáků při přijímacím řízení do SŠ a SOU
  • kontrola kartotéky, vyřadit vycházející žáky
  • kontrola platnosti vyšetření a příprava materiálů pro příští školní rok

V průběhu roku

  • spolupracovat s PPP Plzeň – jih
  • spolupracovat s informačním a poradenským střediskem ÚP Plzeň – jih
  • zajistit exkurze žáků (rozvoj technického vzdělávání)
  • na žádost rodičů zajistit vyšetření dítěte v PPP
  • evidovat závěry - doporučení vyšetření PPP a seznámit s nimi třídní učitele a všechny vyučující
  • ve spolupráci s ostatními vyučujícími rozpoznávat žáky se specifickými vývojovými poruchami učení nebo poruchami chování
  • dle návrhů PPP průběžně vypracovávat individuální vzdělávací plány a plány pedagogické podpory
  • poskytovat poradenské služby rodičům i žákům
  • ve spolupráci s ostatními vyučujícími individuálně pracovat s žáky se specifickými poruchami učení a chování a s žáky s přiznanými podpůrnými opatřeními

        Počet přístupů: 249719

© 2007 - 2018 ZŠ Chlumčany & FoXprofi.com