Základní škola Chlumčany

Pátek, 25. května 2018

Viola

Školní akce

Sázení stromu míru

Vloženo 12. 10. 2017

21. září připadá na mezinárodní den míru a s tímto dnem je spojená již tradiční akce Sázení stromů pro mír. LEAF Internacional (Learning about Forests) a ENO Environment Online vyzývají všechny školy z celého světa, aby právě v tento den zasadily strom pro mír a udržitelnější budoucnost. Akce se koná každoročně 21. září, aby se shodovala se "Světovým dnem míru" Spojených národů. Je součástí globální kampaně, které se účastní více než 5000 škol ve 120 zemích světa.

ZŠ v Chlumčanech se této akce zúčastnila již podruhé. Tentokrát se sázel strom přímo na školním pozemku. Zástupci z jednotlivých tříd se ve čtvrtek 21. 9. sešli na zahradě před školou, kde je žáci 9. ročníku T. Tobrman a Š. Zábranová seznámili s významem této akce. Přítomen byl také zástupce obce Ing. P. Brandl, který si pro žáky připravil zajímavé povídání o stromu.

Potom už se všichni pustili do práce, mísili původní zeminu s rašelinou a pískem, přidržovali strom v předem připraveném výkopu, každý přiložil ruku k dílu. Když bylo všechno hotovo, rozešli se zástupci do tříd, aby informovali své spolužáky o tomto významném dni.

A tak tu stojí nový strom – jinan dvoulaločný – pomalu rostoucí, odolný, dlouhověký.

Přejeme si, aby tu rostl pro nás i pro další generace a stal se symbolem této akce.

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Závěr školního roku

Vloženo 09. 07. 2017

Mezi akce, které již tradičně probíhají v závěru školního roku na naší škole, patří prezentace závěrečných prací žáků 9. ročníku. Letos deváťáci prezentovali své práce v úterý 13. 6. Téma je libovolné, každý žák si ho zvolí na základě svých zájmů a koníčků. Práci zpracovává v průběhu celého školního roku pod vedením konzultanta z řad učitelů 2. stupně. Žáci nejprve sbírají informace o zvoleném tématu a pak ve spolupráci se svými konzultanty vše sepíší a vytvoří seminární práci. V závěru školního roku pak předstoupí před několikačlennou komisi složenou z učitelů a zástupců obce a snaží se přesvědčit přítomné o tom, že vybrané téma zvládli, umí o něm pohovořit a odpovídat na kladené otázky. Akce je, také již tradičně, zakončena slavnostním obědem ve školní jídelně a vydáním osvědčení. I když se některým žákům do zpracování seminárních prací zpočátku příliš nechce, nakonec bývají všichni spokojeni a rozcházejí se s pocitem, že přesvědčili nejen členy komise, ale i sami sebe o svých schopnostech.

Poslední společná akce školy proběhla 29. 6. Jako každoročně se všichni žáci a učitelé sešli v tělocvičně, kde proběhlo vyhlášení nejlepších sportovců za školní rok 2016/2017 a rozloučení deváťáků se školou.

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Jaderná elektrárna Temelín a vodní elektrárna Orlík

Vloženo 03. 07. 2017

Ve středu 10. května 2017 se konala exkurze do jaderné elektrárny Temelín a vodní elektrárny Orlík. Zúčastnili se jí žáci druhého stupně, kteří reprezentovali školu v přírodovědných a matematických olympiádách.

Temelín je mladší ze dvou jaderných elektráren na území České republiky. Nachází se v jižních Čechách severně od Českých Budějovic blízko Týna nad Vltavou. V současnosti má v provozu dva bloky. Vodu čerpá z nedaleké nádrže Hněvkovice vybudované na Vltavě. V době naší návštěvy pracovaly oba bloky se stoprocentním výkonem. Jako palivo využívá elektrárna uranovou rudu vytěženou v České republice a nově dováženou obohacenou uranovou rudu z Ruska.

Orlík je vodní elektrárna, která byla společně se stejnojmennou přehradou vybudována v letech 1954 – 1962 na 144,7 říčním km, v blízkosti obce Solenice v okrese Příbram. V roce 2002 ji postihla ničivá povodeň. Patřila k nejvíce poškozeným na Vltavské kaskádě. V současné době patří elektrárna Orlík mezi největší špičkové regulační elektrárny. Významná je především svou schopností rychlého najetí soustrojí a dodávky energie do přenosové sítě (kolem 120 sekund) a rovněž instalovaným výkonem strojů, které mohou do soustavy dodávat až 364 MW.

Naše exkurze započala v 6:20 před školou, kde jsme čekali na autobus, který nás měl odvézt za známými elektrárnami, které jsme doposud znali pouze z vyprávění, z obrázků a žáci 9. třídy z výuky. První cíl cesty byla jaderná elektrárna Temelín, její chladící věže nás zaujaly z dálky. Navštívili jsme informační centrum jaderné elektrárny Temelín v renesančním zámečku Vysoký Hrádek, který se nachází v bezprostřední blízkosti Temelína. Měli jsme zde hodinovou besedu o jaderné elektrárně a jaderné fyzice s 3D filmem, která byla připravena tak, aby odpovídala znalostem žáků na druhém stupni základní školy. Po skončení besedy jsme si prohlédli expozice s interaktivními modely a virtuálními prohlídkami. Na závěr jsme se prošli k hlavní bráně Temelína, kde jsme si prohlédli mohutné chladící věže, budovu, v níž je reaktor, řídící budovu a vstupní kontrolu, kterou musí procházet každý zaměstnanec. Dále naše cesta směřovala k vodní elektrárně Orlík, kde jsme byli ohromeni velikostí přehrady. Před samotným vstupem do vodní elektrárny všechny účastníky exkurze vybavili ochrannými helmami. Prohlédli jsme si vstupní halu, strojovnu, kde se nacházely regulátory, víko turbíny a vývody z elektrárny. V průběhu prohlídky jsme byli všichni překvapeni nadměrným hlukem v prostorách elektrárny. Také nás zaujala možnost průchodu kolem víka turbíny, která se točila s frekvencí 50 Hz.

Exkurze byla žáky velice kladně hodnocena, i když cesta autobusem byla zdlouhavá a úmorná. Tímto článkem bych chtěla také poděkovat ZŠ Dobřany, která nám umožnila přidat se k jejich výpravě.

Mgr. Gabriela Kaufnerová

 

Ve středu 10.5. v 6:20 jsme vyjeli s 9. třídou Základní školy v Dobřanech na exkurzi. Hlavní cíl byla známá jaderná elektrárna Temelín, kterou jsme do té doby mohli vidět jen na fotografiích. Ve středu se to ale zásadně změnilo. Autobusem jsme po náročné cestě dojeli do zámečku Vysoký Hrádek, který je přímo pod Temelínem a který od roku 1997 slouží jako informační centrum o Temelíně. Tam nás usadili do menšího kinosálu, ve kterém nám popisovali průběh výroby elektřiny za pomoci 3D filmu, videí a různých předmětů, které jsme si po kinosále posílali. Poté jsme mohli jít po okruzích, kde byly fotografie, modely a mapy. Tam bylo vše do detailu popsáno a my jsme hned měli jasno, jak se elektřina vyrábí. Po tomto zážitku jsme se samozřejmě šli podívat k bráně Temelína, odkud jsme viděli všechno, o čem nám říkali. Po tomto zážitku jsme se odebrali do autobusu a jeli na elektrárnu Orlík, kde už nás čekali.
Tam nás přijal moc milý pán, který nás pustil podívat se do celé výroby a také nám k tomu něco řekl. Viděli jsme obrovskou přehradu, generátory, turbíny a mnoho dalšího. Po dlouhé zpáteční jízdě jsme dorazili k budově školy, kde už jsme měli rozchod.
Celý výlet se mi moc líbil, získali jsme mnoho nových zážitků, hodně jsme se toho naučili a dozvěděli. Myslím si, že nové poznatky určitě využijeme do výuky a i do budoucího života, například kdyby chtěl třeba někdo v továrně v budoucnu pracovat. Dále si myslím, že se výlet dost vydařil a že se líbil i ostatním.

Dominik Samek

 

Byli jsme na exkurzi v Temelíně. Jeli jsme dohromady se ZŠ Dobřany. Když jsme dorazili k Temelínu, tak jsme šli na přednášku. Na přednášce jsme se dozvěděli, jak vypadá areál jaderné elektrárny a jak se štěpí uran. Dále jsme se odebrali před jeho hlavní vchod. Potom jsme přejeli na vodní elektrárnu Orlík, kde jsme si na začátku museli vzít ochranné helmy kvůli bezpečnosti. Šli jsme do vstupní haly a tam jsme si řekli něco o historii a principu některých strojů. Dále jsme se šli podívat do provozu.
Moc se mi tato exkurze líbila. Dozvěděl jsem se mnoho nových a zajímavých věcí.

Jan Matoušek

 

Byli jsme na exkurzi v Temelíně, kde nám jedna paní povídala o jaderné elektrárně, např. že je jaderná elektrárna hodně výhodná k výrobě elektřiny. Bylo to zajímavé a hodně jsme si zapamatovali. Jen byla škoda, že jsme se nebyli v areálu podívat. Po prohlídce jsme jeli stejným autobusem na vodní elektrárnu Orlík. Tam jsme hned na začátku dostali ochranné helmy. Poté nás přišel vyzvednout pán, který nás provedl elektrárnou. Uvnitř byl docela hluk a těžko jsme slyšeli povídání o elektřině. Viděli jsme úplně vše.
Moc se mi to líbilo a jsem rád, že mě paní učitelka vzala s sebou.

David Zápotocký

 

 

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Pouťová výstava

Vloženo 22. 06. 2017

V pátek 9. 6. a v sobotu 10. 6. 2017 probíhala v budově školy již tradiční výstava dětských prací. K vidění byly nejen výtvarné práce žáků naší školy, ale i dětí z mateřské školy. Návštěvníci si mohli také prohlédnout školní kroniky a kroniky Tenisového oddílu TJ Keramika Chlumčany a nepřeberné množství fotografií. A protože toho bylo na prohlížení opravdu hodně, připravili žáci naší školy pro návštěvníky i drobné občerstvení.

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Malý záchranář

Vloženo 14. 06. 2017

23. května 2017 se v areálu ZŠ J. Hlávky v Přešticích konal Den s IZS. Děti si mohly prohlédnout hasičskou techniku, sanitku, vybavení policejní hlídky, střelecký trenažér, zbraně a neprůstřelné vesty, simulátor nárazu – havárie auta, vyzkoušet si chůzi v opileckých brýlích atd. Na závěr přiletěl vojenský a záchranný vrtulník, který předvedl záchranu člověka ze střechy školy. Celá akce vrcholila hašením požáru. V rámci tohoto dne děti soutěžily v oblastním kole Malého záchranáře. Utkalo se 12 družstev. Naši páťáci ve složení Jana Eisenhammerová, Anna Dvořáková, Sára Korschinská a Jana Cibulková obsadili 6. místo, družstvo dětí ze 4. třídy skončilo na 9. místě.

Dětem se akce líbila, toto jsou jejich dojmy.

Mgr. Jindra Zahálková

 

Na Malém záchranáři se mi líbily brýle, které napodobují stav opilého nebo zdrogovaného člověka. Byl tam také stan se zakouřeným prostorem, kde se muselo najít pět hromádek. Byly tam čtyři bílé a jedna modrá, ta se hledala nejhůř. Když jsme si lehli na zem, měli jsme lepší vzduch. Prohlédli jsme si vojenské zbraně a neprůstřelné vesty.
Líbil se mi otočný simulátor, ve kterém se auto několikrát převrátí jako při bouračce.
Přiletěl tam záchranářský vrtulník a spustil záchranáře na střechu školy. Do vrtulníku jsme se pak mohli podívat.
Byla jsem ve vojenské sanitce, kde jsem zkoušela lehátko.
Líbilo se mi, jak rychle uhasili oheň.

Eliška Bártová, Lucka Štichová, Sandra Kušneriková, Týnka Kicová, Honza Němejc

 

Minulý týden v úterý jsme byli na školní akci v Přešticích. Šlo o výlet Malý záchranář. Do Přeštic jsme jeli hasičským autem a cestu zpět také. Doprovázela a vzala nás tam paní učitelka Zahálková. Celkem bylo 12 družstev. Měli jsme hodně atrakcí na výběr například točící auto. Když jsme do něj vlezli tak se to s námi točilo kolem dokola a když se to otočilo tak já jsem málem paní učitelce strhla bundu, jak jsem se jí pevně držela. Všichni jsme hrozně křičeli, že to museli slyšet i soutěžící co psali testy. Potom po obědě přiletěl vrtulník a na škole zachraňoval zraněného člověka. Párkrát obletěl školu a všechny děti běžely na hřiště, protože si myslely, že už tam přistane, ale on ještě musel na tu střechu pro toho zraněného člověka. Nasadil ho na lano a letěli konečně na hřiště, kde opatrně sundal zraněného člověka z lana. Potom po asi 5 minutách vypli vrtulník a pak jsme roztrhli papírové zábradlí a šli jsme se na vrtulník podívat a na koho zbyl čas, mohl do vrtulníku i vlézt a podívat se, jak to v něm vypadá. Už byl čas na vyhlášení a my jsme skončili 9. z 12 a 5. třída skončila na 6. místě. Byli jsme rádi, že nejsme poslední a 5. třída taky. Sandra s Týnkou ještě šli do točícího auta a pak už jsme šli a pan Šebek, už na nás čekal.

Anička Beránková

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Zájezd do Anglie? A proč ne

Vloženo 07. 06. 2017

Není nad to, když si žáci své znalosti ze školních lavic mohou ověřit v praxi. Zájezd s CK Scholare jsme s kolegyněmi pečlivě plánovaly již od začátku školního roku a program jsme se snažily vytvořit tak, aby byl pro žáky maximálně atraktivní a hlavně přínosný.

Ve středu 3. května 2017 jsme naplnili zájezdní autobus a vyrazili vstříc novým netradičním zážitkům. Po přejezdu Eurotunelem přes kanál La Manche jsme se brzy ocitli v samotném Londýně. Děti si hned vyzkoušely přepravu tamním metrem a ze stanice Green park je už pak čekal pěší okruh po významných londýnských památkách – př. Houses of Parliament, Big Ben, Downing Street, Trafalgar Square či Buckingham Palace, kde si prohlédly sídlo královny Alžběty a její stráže. Navštívily také podmořské akvárium Sea Life, plavily se lodí na Greenwich, odkud viděly známý most Tower Bridge jako na dlani. První den v Londýně zakončily „letem“ lanovkou přes řeku Temži.

Zajímavou a nenahraditelnou zkušeností byla možnost nahlédnout do typického prostředí anglické rodiny. Každý účastník v ní dvakrát strávil večer, noc a také ráno a ochutnal jejich připravené jídlo. Žáci komunikovali s jejími členy, sdíleli s nimi společné chvíle, v některých případech navštívili i další jejich příbuzné a ráno si pak se zaujetím sdělovali své dojmy.

Náš program všem přítomným umožnil také vstup do filmových studií Warner Bros – The Making of Harry Potter, kde měli všichni možnost nahlédnout do zákulisí natáčení filmů o nejznámějším kouzelníkovi. Nutno dodat, že se tvůrcům celé podívané podařilo malé i velké návštěvníky skutečně ohromit. Nezapomenutelné zážitky si děti odvezly také ze světoznámého muzea voskových figurín Madame Tussauds, kde se mohly vyfotografovat v bezprostřední blízkosti známých osobností např. ze světa kultury, filmu, sportu, hudby, projely se také anglickým taxi nebo zhlédly krátký 4D film doplněný několika zajímavými efekty.

Výlet do nejoblíbenějšího přímořského letoviska Brighton, prohlídka jeho historického centra, ale také procházka na pláži nebo po molu Brighton Pier a návštěva muzea hraček s následným volnem na drobné nákupy zakončily náš pětidenní pobyt na území Anglie.

Věříme, že nabyté zkušenosti děti dostatečně obohatily a zvýšily jejich zájem jak o anglický jazyk, tak o poznávání jiných kultur, památek i lidí. Program během celého zájezdu hladce plynul a bezvadně na sebe navazoval. Velké díky patřilo naší paní průvodkyni za odborné komentáře, vstřícnost a trpělivost, za přátelský přístup. K úspěšnému prožití celého výletu též nemalou měrou přispěli páni řidiči, kteří mistrně zvládli cestu tam i zpět a svým pozitivním přístupem k dětem výborně ovlivnili atmosféru v autobusu i mimo něj.

Závěrem bychom chtěly moc poděkovat hlavně všem našim žákům-turistům za to, jak dokázali držet při sobě, vzájemně si pomáhali a respektovali všechny domluvené pokyny.

Byli jste opravdu prima parta, proto budeme mít všichni na co vzpomínat. DÍKY!!!

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Den Evropy

Vloženo 23. 05. 2017

Dne 10. 5. 2017 proběhl na naší škole Den Evropy. Na 1. stupni žáci tradičně pracovali ve svých třídách a věnovali se zemi, která jim byla přidělena. Naši prvňáčci se dozvěděli mnoho věcí o České republice, 2. třída „navštívila“ Slovensko, 3. třída Anglii, 4. třída Německo a 5. třída zavítala do Rakouska. Naopak na II. stupni se pojetí oslav tohoto dne poněkud lišilo. Tentokrát žáci nereprezentovali jimi vylosovanou zemi, ale obcházeli 10 stanovišť umístěných ve škole a na školním hřišti.

Vše začalo první hodinu, kdy si žáci 6., 7. a 8. třídy povídali o Dni Evropy a Evropské unii. Mezitím se žáci 9. třídy přesouvali na přidělená stanoviště, pro která si připravovali úkoly již předem s pomocí svých učitelů. Během druhé hodiny byly rozlosovány smíšené týmy žáků druhého stupně. Podle připravených listů a map pak děti procházely v různých pořadích stanoviště. Každé stanoviště mělo své téma, byly zde shrnuty nejdůležitější informace, ale zároveň si zde žáci zkusili i něco praktického. Mohli se tak dozvědět o evropských jazycích, kuchyni, vlajkách, státech a jejich mezinárodních zkratkách, přírodních a kulturních památkách, výrobcích, sportovcích i o významných osobnostech. Poslední hodinu si všichni sdělili své dojmy a zážitky v kmenových třídách a na závěr vytvořili plakát.

Během tohoto dne žáci hodně chodili, přemýšleli a snad se i něco nového dozvěděli. Naopak deváťáci hodně mluvili a ke konci byli poměrně vyčerpáni neustálým opakováním stejných věcí. Částečně si tak vyzkoušeli práci učitele :-) Patří jim velká pochvala za to, s jakou zodpovědností a „profesionalitou“ se svých úkolů zhostili. Celý den proběhl až na malé počáteční zmatky velice dobře a doufám, že si ho všichni užili.

Mgr. Michaela Hofrajterová

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Den Země

Vloženo 04. 05. 2017

V pátek 21. dubna se uskutečnil na naší škole tradiční projektový „Den Země“, který Evropa oslavuje 22. dubna. Žáci prvního stupně měli 4 vyučovací hodiny, žáci druhého stupně 5 vyučovacích hodin. První dvě hodiny žáci druhého stupně tvořili plakáty na kontejnery (plasty, papír, sklo a bioodpad) ve svých kmenových třídách. Při této činnosti byli rozděleni v každé třídě do čtyř skupin, každá skupina vytvářela jeden plakát. Většina žáků si přinesla z domova odpadky na jeho vyzdobení. Další tři vyučovací hodiny strávili žáci druhého stupně sběrem odpadků v obci nebo údržbou pozemku školy.

Mgr. Gabriela Kaufnerová

Den Země mě moc bavil. Byli jsme venku. Sbírali jsme odpadky, které naše nebyly. Venku jsme byli tři hodiny a ve třídě dvě hodiny. Ve třídě jsme dělali papírovou popelnici. Bylo nás pět. (Jára, Dominik, Martin, Matěj)
Pavel Krýsman

Den Země se konal 21. 4. 2017. Byli jsme ve třídě rozděleni do skupin. V každé skupině se vytvořil kontejner. Každý jsme si mohli přinést odpadky do kontejneru. Někdo měl plasty, papír, sklo a bioodpad. Do kontejneru jsme vlepili odpadky. Všechny výtvory byly moc krásné. Pak jsme šli na tři hodiny ven sbírat odpad po vesnici. Každá třída měla svoji čtvrť. Den Země byla určitě užitečná akce pro nás i pro živočichy.
Adrianka Veitová

Byl jsem ve skupině s Prochym, Bejčkem, Marešem. Bylo to docela v pohodě. Měli jsme si přinést odpadky. Přinesli jsme je všichni. Já jich měl pět. Poté nám dal pan učitel Zahálka určitý odpad a popelnici. Měli jsme vybarvit papír podle barvy kontejneru daného odpadu. Na jednu půlku jsme nalepili, co tam patří, a na druhou, co tam nepatří. Když jsme nalepili všechny odpadky, šli jsme ven. Já jsem celou dobu sázel papriky a moc mě to nebavilo.
David Zápotocký

Na Den Země jsme pracovali ve skupině s Kačkou, Kamčou a Kájou. Přinesla jsem PET lahev, kelímek od jogurtu a karton od mléka. Myslím si, že se nám to podařilo. Poté jsem šla s Kájou a Kamčou vymalovat naši šatnu, protože byla popsaná lihovým fixem. Myslím si, že se nám to povedlo, protože to všichni chválili.
Adélka Nechutná

Den Země se mi líbil. Byla jsem ve čtyřčlenné skupině s Vaškem, Julčou a Davidem. Přinesla jsem si papír a plasty, ale nakonec jsme dostali za úkol udělat plakát se sklem. Celou čtvrtku jsme nabarvili na zeleno a tavnou pistolí přilepili sklo na papír. Celý den se mi líbil.
Linda Štichová

Přinesla jsem zbytky rostlin a PET lahev. Dělali jsme bioodpad a docela se nám povedl. Plakát jsme dělali Klárka, Janička, Kačka a já. Líbilo se mi, jak jsme byli venku. Po úklidu jsme si udělali oheň a opekli jsme si maršmelouny a buřty.
Eva Bezděková

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Exkurze do ZOO v Plzni

Vloženo 06. 04. 2017

V úterý 28. 3. 2017 jsme s 6. třídou vyrazili na exkurzi do plzeňské ZOO. Nejdříve jsme měli průvodkyni, která nás provedla po několika částech ZOO. K mé nejoblíbenější části patřilo království jedu. Viděl jsem mambu, tajpana, kobru a dokonce i jedovaté pralesničky. Líbily se mi také malé mangusty, které se pošťuchovaly a praly. V ZOO bylo mnoho nových přírůstků. Například lvice Amira, nosorožec Růženka, roztomilé štěňátko psa Dinga...

Matěj Dvořák

 

V úterý jsme byli se školou v ZOO. Když jsme přišli, měli jsme průvodkyni, která nám ukázala nová mláďata. Pak jsme si ve skupinách prohlíželi ZOO. Viděla jsem medvěda a je škoda, že byl jen jeden a jen se válel. Viděli jsme i žirafy, byly obrovské a hezké. Pak jsme se ještě podívali, jestli nevylezla kobra. A nic, lenošila. Nakonec jsme se u vchodu vyfotili. Bylo to moc super, výlet jsem si užila.

Katka Studená

 

Viděli jsme spoustu zvířat. Například lva Matýska a jeho mládě, mládě nosorožce Růženku. Narodilo se jim také štěňátko psa dingo. To štěňátko se mi moc líbilo. Také tam je nové království jedu, kde jsou jedovatí hadi a i pár žab.

Hana Pašková

 

V úterý jsme se školou jeli do ZOO. Tam nám nejdřív paní povídala o zvířatech a o ZOO. Řekla nám, že mají nové pavilony, království jedu a další. Povídala nám o opičkách, lemurech, nosorožcích, psovi dingo a dalších. Viděli jsme i jiná zvířata: žirafy, zebry, netopýry, papoušky, hrošíky, tygry, lvy, vydry, ryby, krávy, kozy, koně...

Vanda Šlehoverová

 

Bylo úterý a my jsme se se třídou vydali do ZOO. V ZOO byla hezká zvířata – lvi, tygři, klokani, hadi, papoušci, nosorožci, žirafy, zebry... Nejvíce se mi líbili nosorožci a hadi. Hodně jsme se pobavili s Dankem, Tomášem a Matějem v podzemí. Tomáš Danka dvakrát vyděsil. Nejdříve na něj vybafnul a podruhé se Dan otočil, Tomáš na jeho hlavu položil tři prsty a Dan si myslel, že je to pavouk. V podzemí byli hadi, pavouci, žížaly, mravenci a také vyvíjecí laboratoř pro malé mloky. Zpět jsme jeli tramvají, ta se rozjela a celá třída popadala. Celý výlet se mi líbil.

David Tomíšek

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Vánoční krabice od bot

Vloženo 04. 03. 2017

Také letos se všechny ročníky 1. stupně již po několikáté zapojily do projektu „Vánoční krabice od bot“, který původně pochází z Ameriky, kde funguje od poloviny minulého století. Děti tehdy připravovaly do krabice od bot vánoční dárky pro jiné chudé, většinou stejně staré dítě, a prostřednictvím humanitárních organizací mu ho pak poslaly. U nás tento projekt uvedl v život před šesti lety pan farář Mikuláš Vymětal v Severních Čechách a tehdy nesl název "Děti dětem". Díky paní Gabriele Markové se tento nápad rozšířil i do Západních Čech. Děti, kterým můžeme zpříjemnit život, nežijí vždycky jen stovky kilometrů od nás... I letos splnily "krabice od bot" dokonale svůj účel a dětem (a nejen jim) vykouzlily na tváři úsměv, radost, a dokonce i nějakou tu slzičku štěstí. Svědčí o tom děkovné dopisy jednotlivců i organizací doplněné fotografiemi.

Velké poděkování proto patří všem žákům a jejich rodičům, kteří se podíleli na naplňování krabic a u srdce je přitom hřál pocit, že mohou někomu jinému zcela nezištně udělat velkou radost.

Kliknutím obrázek zvětšíte

Stránka:
1 2 (3) 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

        Počet přístupů: 235444

© 2007 - 2018 ZŠ Chlumčany & FoXprofi.com