Základní škola Chlumčany

Neděle, 26. května 2019

Filip

Školní akce

Den Země

Vloženo 16. 05. 2019

Den země je pravidelný projekt, který se koná jednou za rok a jeho cílem je vést žáky k ochraně přírody a jejich zdrojů. My jsme při dni země první 2 hodiny měli referáty o životním prostředí, poté jsme šli ven na hodinu hledat po Chlumčanech solární panely. Poté jsme s panem učitelem Ešnerem byli hodinu v učebně fyziky a ukazovali jsme si prezentaci a nějaké pokusy. Poslední hodinu jsme dělali velkou pojmovou mapu.
Tomáš Vrba

Den Země začal tak, že naše třída přišla do učebny výtvarné výchovy. Tady nás p. uč. Zahálka rozdělil do skupin a řekl nám, co máme dělat. Každá skupina měla za úkol vypracovat referát. Referát naší skupiny byl o Sluneční energii. První hodina skončila a potom jsme šli do učebny fyziky. Tam na nás čekal p. uč. Ešner. Zde jsme dělali pokusy, které se týkaly sluneční energie, a potom nám promítal prezentaci o tom, jak velké sucho škodí naší přírodě. Po všech pokusech už jsme šli do učebny výtvarné výchovy a dodělávali jsme si naše referáty. Poslední hodinu jsme referáty měli všichni a hlasovalo se o nejlepší referát. Bylo to těsné a nakonec se moje skupina dělila o první místo se skupinou Tomáše Stuchla.
Petr Hampl

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Den Evropy

Vloženo 16. 05. 2019

Ve čtvrtek 9. května jsme slavili Den Evropy. První stupeň má pevně dané země, takže třídy během pěti let postupně navštíví Českou republiku, Slovensko, Velkou Británii, Německo a Rakousko. Třídní učitelky vymýšlí pro děti pestrý program na čtyři vyučovací hodiny. Během nich se děti dozvědí mnoho informací o přidělené zemi, ale také se zasmějí tamním zajímavostem, dívají se na krátké filmy, zpívají a tvoří. Například prvňáčci si letos vytvořili puzzle, druháci zazpívali slovenskou hymnu, třeťáci poznávali památky Anglie. Čtvrťáci již sami prezentovali své vědomosti a tvořili tzv. lapbooky a páťáci společně vytvořili krásnou knížku a nástěnku.

Druhý stupeň si země vždy losuje. Tento rok žáci poznávali Finsko, Belgii, Dánsko a Španělsko. Během dne byly vytvořeny nádherné plakáty a informační panely, které nás s těmito zeměmi seznamují. Některé třídy pojaly zpracování úkolů opravdu kreativně, a tak se třeba o Finsku můžeme dočíst na plakátech umístěných na sauně. Všechny práce jsou vystaveny ve škole. Dále žáci zhlédli dokumenty představující jejich země, tvořili společnou fotografii třídy (svého státu) a venku si zkoušeli „přežít na uprchlickém člunu“. Jednalo se o hru, která podporuje spolupráci a schopnost pomáhat si, což jsou věci, které by měly umět jednotlivé státy Evropy také. Plní nových poznatků a unavení po celodenní práci pak žáci druhého stupně odcházeli domů. Tak zase za rok.

Mgr. Michaela Hofrajterová

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Odpolední velikonoční dílna

Vloženo 17. 04. 2019

Ve středu 10. 4. 2019 se mohlo 31 předem přihlášených dětí se svými rodiči či prarodiči ve škole zúčastnit velikonočního tvoření. Lektorka Hana Pudelská z Centra dětí a rodičů v Plzni nabídla účastníkům odpoledního vyrábění celkem 4 výrobky, které si mohli vytvořit. Zájem dětí byl o všechny druhy. Většina z nich si domů odnášela jak krásnou slepičku z rouna, tak velikonoční kuřátko, ale také zajíčka vyrobeného z ponožky nebo slepičku z barevného papírového talířku.

Ke všem výrobkům měly děti již předem pečlivě nachystané jednotlivé komponenty, a tak záleželo už jen na jejich fantazii, jak je do svého výrobku poskládají. Jejich zaujetí při tvoření a u některých dětí i chuť udělat si jeden výrobek dvakrát (třeba jako dárek pro někoho blízkého) jen dokazovaly, že se dětem akce líbila.

Šárka Skutková

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Návštěva divadla Alfa

Vloženo 11. 04. 2019

Ve čtvrtek 28. března 2019 žáci čtvrtého a pátého ročníku naší školy navštívili představení CHA CHA CHA aneb Charlie Chaplin a jiná cháska v divadle Alfa. Tato inscenace inspirovaná němou filmovou groteskou se snažila získat dětského diváka nejen krásnými loutkami, vtipnými scénami, zvukovými (pro některé děti až příliš hlasitými) a vodními efekty, ale i hudebním doprovodem v podání pianisty. Ten se stal zároveň i naším průvodcem v době před 100 lety. Vydali jsme se společně na fiktivní „cestu“ od kabaretu, přes cirkus až za bránu filmového ateliéru Keystona Macka Senneta, kde se zrodila němá filmová groteska. Této „ společné cesty“ se zúčastnil Charlie Chaplin, Frigo, Laurel a Hardy samozřejmě i Keystonští strážníci a další postavy („Kráska“, „Obr“, pejsek, slon atd.). Představení zakončila původní ukázka němé černobílé grotesky, která, jak jsme se přesvědčili, dokáže i po mnoha letech vykouzlit smích na tváři diváka.

„Mně se líbilo, jak slon nabral vodu z kýble a postříkal publikum. Ještě se mi líbilo, jak ta Lola dělala ty břišní tance a jak lezla po té tyči. A jak kouzelník čaroval a vyčaroval oheň, a jak měl vozík a na tom vozíku prázdný válec a zpod toho válečku vyčaroval kytku a pak křečka. A jak dva vězni utekli z vězení. Jeden tlustý a jeden hubený. Jak čtyři chlapíci ukradli jednomu policajtovi auto. Mně se nelíbilo, jak ti policajti honili zloděje a pískali hrozně nahlas. A ještě se mi líbilo, jak ten pán hrál na piano. A jak jedna silná paní zvedla i slona."
Julia, 4. A

„ Včera jsme byli v divadle Alfa Plzeň. Vystupoval tam hlavně Frigo, Laurel, Hardy, Stanley a Olí. Nejvíc se mi líbilo, jak Charlie Chaplin našel v popelnici párky a řekl: Hurá piknik. Položil je na zem a pes mu je ukradl. A taky se mi líbilo, jak dělali dřepy v cirkuse a světelné efekty v cirkuse. Nelíbilo se mi, že to bylo moc hlučné.“
Matyáš, 4. A

Lyžařský kurz žáků 7. ročníku

Vloženo 14. 03. 2019

V termínu 17. - 22. 2. 2019 se 16 žáků sedmého ročníku naší školy zúčastnilo lyžařského kurzu v Železné Rudě – Alžbětíně. Strava a ubytování bylo zajištěno v rodinném penzionu U Larvů. Lyžařský výcvik probíhal na svahu Debrník. Takřka liduprázdná, 650 m dlouhá sjezdovka se 110 metrovým převýšením poskytla ideální podmínky pro zvládnutí lyžařské techniky. V rámci odpočinkového odpoledne žáci navštívili interaktivní výstavu v Železné Rudě věnovanou historii lyžování na Šumavě a šumavské přírodě. Ve volném čase jsme měli k dispozici společenskou místnost, stůl na stolní tenis a dvě bowlingové dráhy.

A jak to viděli žáci?

Na lyžařském výcviku se mi líbilo nejvíc ze všech školních výletů. Byla jsem ráda, že jsme se nejdříve něco přiučili a pak jsme mohli na konci jezdit sami a zkoušet si to. Svah byl skvělý, protože tam nejezdilo moc lidí, takže jsme mohli jezdit více. Byla sice fuška chodit 2 km na svah a 2 km zpátky, ale neměla jsem s tím problém. Jídlo mi moc chutnalo, což se divím, protože jsem dost vybíravý člověk. Jediné, co mi vadilo, bylo každodenní nazouvání přezkáčů, balení lyží … , ale jinak to bylo v pohodě. Byla jsem nadšená, když jsme měli rozchod v Železné Rudě. Šli jsme na pizzu a moc jsem si to s holkami užila. Byl to jeden z nejlepších zážitků se třídou.
Nikola

Na svahu jsme lyžovali každý den. Pro ty, kteří nejsou zvyklí na lyžování nebo pohyb, to bylo opravdu náročné. Nejhorší byly cesty na svah po zledovatělém kopci. Jídlo bylo dobré. Nejlepší byly snídaně, protože si každý mohl vzít, co chtěl. Řekla bych, že jsem se v lyžování díky usilovnému tréninku zlepšila.
Jana

Z Deníků kursu:

1. den - viz. Příloha obr.

2. den
Pokoj holek dnes vstával půl hodiny před budíčkem, aby si všechny stihly zaplést copy. Týnka jezdila jako drak, naše Nikolka to zkomolila na Drákulu. Odteď Týně na svahu nikdo neřekne jinak než Drákula. Skoro všichni skončili kvůli Pavlovi se sněhem za krkem. ….

3. den
Tom nám onemocněl. Romča dopoledne stihla 3x sjet kopec. Dnes se k nám na svahu poprvé přidal Danek ( po antibiotikách ). Zkoušeli jsme udělat živý slalom. ( Podle ohlasů se nám dařil a líbilo se nám to).

4. den
Po namáhavém dopoledním lyžování, které bylo plné pádů na zledovatělé sjezdovce, jsme se vydali na výlet do Železné Rudy. Prošli jsme kus města, zastavovali na různých místech, poslouchali přednášky... A nakonec byl rozchod. Každý mohl jít, kam chtěl. Bowling před večeří vyhrála skupina kluků.

5. den
Každý z druhé skupiny si vybral někoho z té první a ten ho měl naučit lyžovat lépe. (Povedlo se, všichni se zlepšili. Tento způsob výcviku se líbil žákům i chvilkovým učitelům). Týnce se dnes už snad posté spustila krev z nosu. Jeli jsme závody ve slalomu.

Výsledky:
1. Nikola
2. Jana
3. Anna
4. Pavel
5. Kristýna ...

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Beseda o planetě Mars

Vloženo 14. 03. 2019

V letošním školním roce jsme pozvali člena astronomické společnosti PhDr. Ing. Otu Kéhara, Ph.D., aby vedl besedu o planetě Mars s žáky z 8. a 9. třídy. Beseda se uskutečnila 14. 2. 2019 a trvala přibližně dvě vyučovací hodiny. V první části besedy se věnoval přednášející možnostem pozorování Marsu ze Země. Upozornil žáky i na nepřesné informace sdělované médii. V druhé části se zaměřil na strukturu planety Mars. Společně s žáky odvodil složení atmosféry Marsu a porovnali ji s atmosférou Země. V samotné atmosféře Marsu se nacházejí písečné bouře, které se přesouvají po celé planetě. Dále se žáci dozvěděli, že se na planetě nachází voda, která je vázána především v kryosféře ve formě permafrostu jako led. Především se vyskytuje v oblasti marsovských pólů. Tato dvě tělesa, která jsou tvořena směsí vodního ledu a suchého ledu, se nazývají polární čepičky Marsu. Jsou viditelné i ze Země pomocí teleskopu jako bílé skvrny. Dále žáci probrali s přednášejícím povrch Marsu. Dozvěděli se, že na Marsu se nachází nejvyšší známá hora Olympus Mons, která je zároveň nejvyšší horou sluneční soustavy. Opět ji srovnali i s nejvyšší horou na Zemi, aby získali představu, jak velká hora to přibližně je. V třetí části se přednášející zaměřil na sondy Curiosity a Opportunity vyslané na Mars. Žáci zhlédli animovaná videa, která popisovala přistání sond na planetě Mars. Sondy neslouží jenom k pořizování fotografií Marsu, ale také ke shromažďování obrovského množství vědeckých dat. Největší překvapující informací bylo to, že předpokládaná doba fungování sond vyslaných na planetu Mars byla 90 dnů. Sondy ji mnohonásobně překonaly. Například Opportunity vydržela fungovat na Marsu 15 let. Ve středu 13. února oznámil ředitel NASA Jim Bridenstine, že po více než 800 pokusech kontaktování vozítka Opportunity ohlašuje konec úspěšné mise na Mars. V průběhu besedy pokládal přednášející otázky, na které žáci odpovídali. Pokud jejich odpověď byla nejpřesnější, dostali sladkou odměnu v podobě tyčinky Mars. Pro žáky to byla dosti velká motivace. Na závěr bychom chtěli panu Otu Kehárovi poděkovat za ochotu a za čas strávený s námi. Děkujeme.

Gabriela Kaufnerová

A jak to viděli žáci?

14. února 2019 jsme na naší škole měli besedu o Marsu. Na přednášku jsem se velmi těšil, a to z důvodu mého zájmu o vesmír. Na začátku nám pán povídal o tom, jak můžeme Mars pozorovat a jak vypadá, když se na něj koukáme ze Země. V průběhu besedy jsme dostávali různé otázky, za které jsme v případě dobré odpovědi dostali odměnu v podobě tyčinky Mars. V nemalé části přednášky jsme si povídali o sondách a robotech, co přistáli na této planetě. Dále také o existenci vody a entit na Marsu. Celková přednáška trvala něco okolo dvou vyučovacích hodin. Pán byl vstřícný a sympatický. Beseda jako taková se mi líbila, ale příště bych raději uvítal místo čísel a výpočtů více zajímavostí třeba o dvou měsících Marsu. Tuto akci hodnotím velmi kladně a s úsměvem na tváři.

Matěj Dvořák

Dne 14. 2. 2019 jsme měli přednášku o Marsu. Přišel k nám pán, který nám říkal různé zajímavosti o Marsu např. v období, kdy je Mars v opozici ke Slunci a Zemi. V tom případě má načervenalý nádech, který je způsobený červenou barvou vzniklou zoxidovanou půdou na jejím povrchu. Mars má na povrchu polární čepičky, které jsou složené ze zmrzlé vody. Mars má slabou atmosféru složenou především z oxidu uhličitého. Na povrchu Marsu se nacházejí skalnaté nebo kamenité útvary a písečné duny. Na Marsu se moc nevyskytuje voda, a když tam je, tak je ve zmrzlé podobě. Na Mars byly také vyslány sondy. Sonda Viking přinesla snímky se zvláštním útvarem připomínajícím lidskou tvář. Ale potom se ukázalo, že to je jenom hra se světly a stíny. Mars je někdy vidět v noci na obloze. Mars je druhá nejmenší planeta po Merkuru a obíhá jako čtvrtá planeta kolem Slunce. A někdy se mu říká Rudá planeta. Mars není jen planeta, po Marsu je pojmenováno docela dost věcí např. Mars tyčinka, Mars ohňostroj atd., ale neví se, proč to tak někdo pojmenoval. Pán si pro nás připravil i nějaké otázky a za odměnu nám dával Mars tyčinky. I když se o astronomii moc nezajímám, tak se mi přednáška líbila.

Adéla Lukášová

Čtenářská gramotnost na naší škole

Vloženo 13. 02. 2019

Beseda nad knihou

11. února 2019 přijely do naší školy dvě herečky činohry plzeňského divadla. Během dvouhodinové besedy nás seznamovaly s knihou Deník Anny Frankové. Anny byla dívka z německé židovské rodiny. Celá rodina uprchla před nacismem do Amsterodamu. Po dvou letech skrývání byli všichni členové rodiny deportováni do různých koncentračních táborů. Jediný z rodiny přežil otec, který našel deník své dcery a rozhodl se jej vydat jako knihu.

Obě přednášející se nás snažily zajímavou formou vtáhnout do děje, život v minulosti se prolínal s naším dnešním životem a my jsme se dozvěděli mnoho nového. Byli jsme spokojeni.

Žáci 9. A

Recitační soutěž

12. února 2019 proběhla na naší škole již tradiční recitační soutěž. Celkem 28 žáků z první až deváté třídy bylo rozděleno do čtyř soutěžních kategorií. A tak jsme vyslechli básničky menších i větších dětí. Všichni se snažili, znali dobře texty básní a hezky recitovali. A tak se nám těžko vybírali vítězové. V první kategorii nejmenších nejvíce zaujala Renata Schlehoferová ze druhé třídy, ve druhé kategorii Adéla Vaňková ze třetí třídy. Třetí kategorii vyhrála Adéla Schindlerová ze sedmé třídy a nejstarší čtvrtou kategorii Denisa Vokračková z osmé třídy.

Všichni soutěžící byli odměněni diplomy a drobnými cenami a my všem děkujeme za účast.

Mgr. Jaroslava Říhová

Vánoční (vědomostní) soutěž

Vloženo 10. 01. 2019

V pátek 21. 12. 2018 se konala tradiční vánoční (vědomostní) soutěž pro vybrané žáky z 5. až 9. třídy. Žáci byli přerozděleni do pěti družstev a společnými silami zdolávali problémové úlohy, které byly sestaveny z vědomostí z anglického a českého jazyka, zeměpisu, dějepisu, přírodopisu, matematiky, fyziky a chemie. Soutěž jsme započali poznáváním českého ptactva a pokračovali jsme teoretickými literárními otázkami z českého jazyka. V anglickém jazyce si museli žáci zapamatovat nejvíce obrázků na vánoční téma v průběhu jedné minuty a poté je společnými silami vypsat na papír v anglickém jazyce. Dějepis je dále prověřil ve znalosti prezidentů od Československé republiky až po současnost a v rozdělení Československé republiky na jednotlivé země. Poté pokračovaly otázky ze zeměpisu, které vyzkoušeli žáky ze znalostí o státech, jejich vlajkách, počtu obyvatel v jednotlivých zemích a o národnostech známých vědců. Z matematiky museli vyřešit pohádku O Sněhurce, která byla zaměřená na aritmetický průměr, a sestavit domino na procenta. Dále následovala fyzika a chemie, které byly opět zaměřeny na praktické dovednosti žáků. V chemii dostaly děti za bojový úkol vytvořit Newtonovu kapalinu podle předlohy a uvést hmotnosti jednotlivých surovin, které potřebovaly pro její vytvoření. Ve fyzice musely týmy sestavit správně model tavné indukční pece podle vystaveného modelu, popsat jeho jednotlivé části a roztavit vosk v nejkratším čase. Po splnění všech úkolů ve vědomostní soutěži jsme měli oranžové, zelené a modré družstvo se stejným počtem bodů. Z tohoto důvodu jsme přidali dalších osm kvízových otázek ze všech oblastí.

Po dramatickém závěru soutěže, kdy by se dalo napětí krájet, vyhrál modrý tým, na druhém místě se umístil oranžový tým a v těsném závěsu za ním se na třetím místě umístil zelený tým. Každý dostal jako cenu útěchy miňonky. Žáci na prvních třech místech dostali tabulku se vzorečky na obvody a obsahy rovinných útvarů. První a druhé místo bylo navíc odměněno domácími palačinkami s marmeládou nebo s nutelou. Tuto výhru si vybrali žáci sami v rámci hlasování v průběhu předchozího týdne. Dále si mohli vybrat náramek nebo pastelky. První místo získalo navíc velkou čokoládu milku, kterou si také vybrali v rámci hlasování. Z reakce žáků se domnívám, že se jim soutěž líbila a že si ji náležitě užili. A proto budu doufat, že se jí příští rok opět zúčastní v hojném počtu.

Gabriela Kaufnerová

Dne 21.12. se ve škole pořádala vánoční soutěž, kde nás na začátku p.u. Kaufnerová díky papírkům rozřadila do náhodně sestavených skupinek. Soutěž byla směs všeho. Byly úlohy z AJ, DJ, M, PŘ, Z, atd. Úlohy k daným předmětům:
AJ: Jako úloha zde bylo to, že jsme si měli zapamatovat nejvíce věcí na obrázku do jedné minuty a poté jsme měli napsat na papír vše, co jsme si zapamatovali.
DJ: Měli jsme napsat všechny prezidenty, kteří šli za sebou, a poznat na fotce Vlastu Buriana.
M: Číselné domino, ve kterém jsme počítali procenta, a pár slovních úloh.
Př: Zde jsme poznávali z obrázků ptactvo. Každý na konci soutěže dostal nějakou odměnu podle toho, na jaké byl pozici. Na soutěži mohl uspět každý a soutěž za mě byla velice zajímavá.

Vít Podoba

Na vánoční soutěži byla řada různých úkolů z různých předmětů. Byla tam fyzika, chemie, čeština, matematika, dějepis a trochu zeměpis. Z českého jazyka jsme měli otázky hlavně z literatury. Dějepis byl v duchu sta let republiky. Bylo v něm doplňování prezidentů. V matematice jsme počítali aritmetický průměr a připomněli jsme si vzorečky. Ve fyzice jsme museli sestavit tavnou indukční pec, kterou jsme zahřívali vosk. Při chemii jsme tvořili Newtonovu kapalinu. Ze zeměpisu jsme dostali jen pár otázek.
Vánoční soutěž jsem já a hlavně můj tým vyhrál. Bylo to super a hlavně byla sranda. Lepší to bylo také díky atraktivnějším odměnám oproti minulým rokům. Celou soutěž jsem si užil a příští rok půjdu znovu.

Tomáš Vrba

Mně se vědomostní soutěž moc líbila. I když jsme jako žlutý tým prohráli. Náramně jsem si to užívala. Byly tam otázky ze všech předmětů, i ty co nemáme, např. chemie, která mě ze všeho nejvíc bavila. Dělali jsme nějakou hmotu ze škrobu a vody. Když jste míchali rychle, tak to bylo tvrdé jako sádra, a když pomalu, tak to šlo. Bylo to jako sliz. Já osobně nejvíce zabodovala, když jsme měli napsat prezidenty. Ty jsem věděla všechny. Na soutěži byl i můj bratr, který vyhrál s modrým týmem 1. místo. Dostali velkou čokoládu a palačinky. Děti na 2. a 3. místě dostaly též palačinky. Já byla v týmu s Martinem, Markétou, Sábou a Hankou. Pracovali jsme jako tým, ale nakonec jsme si to užili všichni. Příští rok půjdu také. Jo, a málem bych zapomněla. Byla tam p. u. Kaufnerová a p. u. Ešner. Příští rok snad tady ty učitele budeme mít!

Natálie Patočková

Sešli jsme se na spojovací chodbě. Pak jsme se spočítali a šli jsme do učebny fyziky a chemie. Položili jsme si tašky a vzali si s sebou penál. Paní učitelka držela obálku a v ní byly barevné papírky. Každý si vylosoval nějakou barvu a podle té si sednul k družstvu, které mělo stejnou barvu. Já si vylosovala oranžovou. První, co jsme hádali, byli ptáci. Když jsme dohádali, dostali jsme papír, kde bylo naspáno český jazyk. Tam byly hádanky, které se týkaly literárních pojmů. Pod českým jazykem byl dále na papíru napsán anglický jazyk. Tam jsme psali anglická slova na vánoční téma, která jsme si předtím prohlédli na papíru, a museli jsme si je zapamatovat. Naše družstvo mělo asi všechno. Pak jsme dostali dějepis. Tam jsme vyplňovali prezidenty. Potom byla matematika, ve které jsme dělali slovní úlohu. Byla docela jednoduchá. Potom jsme dostali domino. V dominu byly příklady s procenty a my jsme to museli seskládat tak, aby nám vyšlo slovo Good work, což v překladu do češtiny znamená dobrá práce. Nakonec jsme skončili na 2. místě. Jako ceny naše družstvo dostalo náramek, tabulku s obvody a obsahy a palačinku. Jsem ráda, že jsem se přihlásila. Moc se mi to líbilo.

Sandra Kušneriková

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Přiložené soubory ke stažení:

tabulka.gif (11,4 kB)

Projekt Kamarád

Vloženo 13. 12. 2018

Projekt Kamarád začal už na konci osmé třídy, když jsme se vypravili do mateřské školky vybrat si budoucího prvňáčka. Děti pro nás měly připravený obrázek a různé hry. Když pak po prázdninách nastoupili prvňáčci do školy, začali jsme jim pomáhat. Chodíme za nimi, kdykoliv máme čas. Ptáme se jich, jestli se jim daří, jestli chtějí s něčím poradit. Vidíme se také na společných akcích. V září jsme pro ně připravili stopovačku s ukrytým pokladem v rámci projektu Ochrana člověka za mimořádných událostí. V den projektu První republika jsme společně vyráběli vlajky a lvy. Zatím poslední akcí byla nadílka od Mikuláše. Ten spolu s andělem a čertem přinesl dětem dárky. Nebylo to však zadarmo, prvňáčci nám přednesli krásnou básničku, a dokonce i zazpívali. Pak jsme společně vyráběli andílky. Projekt Kamarád nás moc baví.
Julie Nykoljuková, Stela Šambergrová, 9. ročník

Projekt Kamarád je dobrý nápad. My, deváťáci, pomáháme prvňáčkům, když si neví rady. Někdy s nimi trávíme i přestávky. Zúčastnili jsme se společně i projektů na naší škole – Ochrana člověka za mimořádných událostí a První republika. Také jsme s nimi byli, když je navštívil Mikuláš a přinesl jim nadílku. Vždycky, když za nimi přijdeme, jsou nadšení a nás to hřeje u srdíčka. Doufáme, že až v červnu ze školy odejdeme, vzpomenou si na nás.
Sabina Holubářová, Veronika Krýsmanová, 9. ročník

Když jsme byli na konci osmé třídy, vybrali jsme si ve školce budoucího prvňáčka, a to proto, abychom se o něj po nástupu do první třídy starali. Někteří dokonce dostali prvňáky dva, protože je jich víc než nás. První společnou akcí byl projekt Ochrana člověka za mimořádných událostí, který se uskutečnil na konci září. My jsme pro ně připravili cestu s úkoly a na konci jsme ukryli poklad. Malé děti nás i poklad dost rychle našly. 6. prosince jsme byli opět spolu – do první třídy přišel Mikuláš. Ten nadělil dětem balíčky, ale čerta se prvňáčci docela báli. Když nadpozemské bytosti odešly, pomáhali jsme našim kamarádům s vystřihovánkami. Všechny dny s prvňáky byly zábavné.
Petr Tobrman, Patrik Lukášek, 9. ročník

Na konci osmé třídy si každý deváťák vybral jednoho nebo dva předškoláky, abychom jim v první třídě pomáhali. Chodíme za nimi, ptáme se jich, jestli potřebují s něčím pomoci. Naše první společná akce byla Ochrana člověka za mimořádných událostí, kdy jsme pro prvňáky připravili stopovačku s překvapením. Další akcí byl projekt První republika, kdy jsme je seznamovali se státním znakem a vlajkou. Také se k nim přišel podívat Mikuláš, čert a anděl. Po nadílce jsme malým kamarádům pomáhali s výrobou anděla. Celý projekt je skvělý.
Adriana Veitová, Markéta Steinerová, 9. ročník

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Beseda s autorem večerníčků

Vloženo 29. 11. 2018

V pondělí 26. 11. 2018 do naší školy zavítal pan Václav Chaloupek. Beseda s oblíbeným autorem mnoha knih a dokumentů byla určena pro žáky 1. – 6. ročníku. Pan Chaloupek vyprávěl o natáčení večerníčků pro děti. Připomněl všechny své hrdiny, ale nejvíce vzpomínal na natáčení s medvíďaty. Jeho vyprávění umocněné promítáním záběrů, které se nevysílaly v televizi, bylo velmi zajímavé. Děti viděly, jak si pan Chaloupek přinesl malá medvíďata a jak z nich díky jeho velké, obětavé péči vyrostli velcí medvědi. Pohovořil také v o těžkém loučení s medvědy i o jejich opětovném setkání při oslavě medvědích 1. narozenin. Pan Chaloupek dětem odpověděl na spoustu zvídavých otázek a odměnil je svým autogramem na památku. Besedu zakončil s myšlenkou, že by k nám mohl ještě v budoucnosti zavítat s povídáním o jeho cestách po Africe. Budeme se tedy těšit na příští milé setkání.

Mgr. Helena Voráčková

Ohlasy dětí:

Bylo to moc hezké a zajímavé. Pak se pustily pohádky V. Chaloupka. Ty byly také zajímavé a krásné. Vystupovali v nich medvědi. Na konci jsme si mohli jít pro autogram. Já ho mám.
Bára IV. ročník

Líbilo se mi, že Agáta chtěla pomáhat se štípáním dřeva. Dále, že se medvídě pralo s klukem a jedno medvídě spadlo do vody.
Adélka IV. ročník

26. Listopadu jsme měli besedu s V. Chaloupkem. Je to známý tvůrce večerníčků, hlavně s medvědy, ale i s bažanty. Moc se mi to líbilo.
Vítek IV. ročník

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Stránka:
(1) 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

        Počet přístupů: 265864

© 2007 - 2019 ZŠ Chlumčany & FoXprofi.com